sâmbătă, 23 iunie 2012

Recenzie: ''O nouă senzație în școală''-Melissa de la Cruz

Ok, la început(adică în prima jumătate a cărții) am urât cartea asta atât de mult încât eram pregătită să ies afară cu pancarde și să militez împotriva ei. Am urât-o pentru că mi se părea superficială, infantilă și prostească și pentru că nu-mi aminteam ca eu să mă fi purtat atât de imatur și prostește la vârsta pe care o au personajele din carte. Mă miram cum de am dat 11 lei pe o porcărie ca asta.
Despre carte:
Mă plictisisem să citesc despre niște răzgâiate de 12 ani care se joaca de-a fetele cochete și care cheltuie bani în prostie, numai ca să aiba haine de firmă și să fie ele ''cele mai tari din parcare''.
 Apoi, vine în scenă fata care vrea să se razbune pe ele pentru că în trecut o maltrataseră în nenumărate feluri, care mai de care mai umilitoare. Și se presupune că ea ar fi noua senzație în școală, datorită înfățișării ei schimbate, hainelor de firmă și altor extravaganțe inutile. Dar o chestie care m-a deranjat: eu n-am văzut-o ca fiind ''o nouă senzație în școală'' ci mai degrabă am văzut-o ca fiind fata care se străduiește din răsputeri(prea mult, după părerea mea, de aceea dă greș din prima) să se răzbune pe zgâtiile care o supăraseră în trecut și care mai apoi a dorit sa fie prietenă cu ele, chiar dacă această mică dorință spre final s-a dus pe apa sâmbetei.

În a doua jumătate a cărtii, fără să vreau mi-am schimbat părerea despre ea. Am văzut-o la fel de superficială și de prostească, doar că n-am mai urât-o. Au început să mă amuze gafele fetelor sau chiar anumite gesturi ale lor care mie cel puțin mi s-au părut exagerate. Dar tot m-au amuzat.

Personajele cartii si opiniile mele despre ele
Acele fete răzgâiate sunt cele trei Ashley: Ashley Spencer(Ashley), Ashley Li(Lili) și Ashley Alioto(A.A.), care învață în școala de fete a Domnișoarei Gamble. Ce m-a facut să râd e faptul că acest nume, Ashley, ar avea rolul de a întări legătura dintre ele, ca grup al celor mai tari fete din școală. În schimb, acest nume nu face decât să le facă să se simtă ca niște falsuri(că tot e la modă să fii unicat), în principal datorită faptului că Ashley Spencer e singura care își păstrează acest nume, ceea pe Lili si A.A. le calcă pe nervi.

Aceste trei domnișoare și-au facut un obicei din a le face viața imposibilă celorlalte fete mai puțin frumoase și populare din școala lor. Dar nu e vorba că au ceva cu ele. E doar pură răutate și invidie, care la ele dă pe dinafară.
Pur și simplu adoră să le spună replici usturătoare altora și să se poarte incredibil de ''like a bitch'' cu persoanele aflate mai jos pe scara ierarhică pe care chiar ele au construit-o. Da, am putea spune că ele sunt în vârful lanțului trofic. De la ele pornesc toate, mai ales zvonurile.

Fata care vrea să se razbune pe ele e Lauren Page, care sătulă să înghită răutățile lor, întoarce foaia și le dă puțin peste nas când are parte de unele extravaganțe de care cele 3 Ashley nu vor avea niciodată parte sau când Lauren apare la școală la brațul băiatului pe care ele îl vânau și pe care  se presupune că îl iubeau(mai mult sau mai puțin). Dar, după părerea mea, Lauren e un caracter slab. Dacă aș fi fost în locul ei, nu le-aș fi lăsat pe acele nesuferite să mă calce pe coadă, mai ales după ce aș fi ajuns o persoană importantă cum a ajuns ea după ce tatăl ei s-a îmbogătățit. Le-aș face să regrete până și ultimul gest, cel mai neînsemnat, care m-a supărat.
Dar nici în ruptul capului nu aș fi încercat să mă împrietenesc cu ele, cum a făcut domnișoara aici de față, Lauren Page. Presupun că deși avea bani și înfățișarea de milioane, acum își dorea popularitatea și influența lor în școală.

Și până la sfârșitul cărții veți avea parte de numeroase ''dovezi'' că Ashley e capul răutăților din grupul celor trei, de la ea pornind toate răutățile, ceea ce e normal, pentru că ea nu lasă pe nimeni să ia deciziile în locul ei, atât de orgolioasă și de autoritară e.
Iar Lauren... încearcă necontenit să le ademenească pe Ashleys să fie prietenele ei, sau dacă ele nu pot fi prietenele ei, măcar să le facă să moară de ciudă având ceea ce ele nu vor avea niciodată și arătându-le asta.

O concluzie de final
Așa cum am spus, spre final n-am mai urât cartea asta, și am început să mă bucur de momentele care numai mie mi s-au părut amuzante, căci personajelor din carte nu li s-au parut. Am rămas cu o senzație plăcută la urmă și spre mirarea mea, chiar aștept cu nerăbdare și al doilea volum, mai mult din curiozitate. Acum, că mă gândesc mai bine, cartea asta îmi amintește de filmul Mean Girls, dar și de telenovela aceea, Rebelde, iar cele trei Ashley(la dublu) ar fi The Plastics și Mia, Vico și Celina, dacă vă mai amintiți personajele. :D

Vă recomand și vouă cartea asta, chiar dacă nu e cine știe ce operă literară, vă veți amuza de zgâtiile cochete, ceea ce e perfect pentru o zi de vară. Totuși, nu-mi pot imagina un băiat care o citește, pentru că e o carte mai mult de fete, despre haine și pantofi și micile răutăți din zona fetelor, pe care toate fetele trebuie să le fi trăit măcar o dată.

Nota: 3.5/5

Daca nu ați mai găsit cartea la chioșcurile de ziare, o puteți găsi pe site-ul Editurii Leda.