luni, 9 aprilie 2012

Recenzie: “Morti pana la apus”(”Vampirii Sudului “ vol.1), de Charlaine Harris

       Rezumat:
Sookie Stackhouse este o tanara frumoasa telepata ce traieste in Bon Temps, un oras linistit din Louisianna. Aceasta lucreaza in barul Merlotte's ca si chelnerita, unde Sam Merlotte este patronul barului, acesta fiind o fiinta metamorfica.

 Totul era normal pentru ea pana cand in oras isi face aparitia primul vampir, acesta  numindu-se Bill.  El face mari eforturi pentru a se integra printre oameni si pentru ca lumea sa il placa, chiar daca este vampir.  

Sookie se indragosteste de acest vampir, sentimentul fiind reciproc. Din acest motiv ea incepe sa intampine tot felul de probleme. 

Cu ajutorul talentului sau, Sookie il ajuta pe Eric, un alt vampir ce este seriful  sectorului 5 din Louisianna si detinatorul barului Fangtasia(un bar al vampirilor), sa descopere cine   i-a furat banii.
Intrebarea este daca Sookie va reusi sa traiasca cu un vampir.  Va putea sa infrunte  toate problemele prin care trece?

 Traducere: Sorin Voinea
ISBN: 973-102-043-3
Nr pagini: 468
Format: 10 x 18 cm
Aparitie: 2007

Pret: 31.90 lei 
  
Parere personala:
Aceasta carte este foarte frumoasa. Am citit-o in cateva zile, deoarece m-a captivat total. Contine tot ce doresti, scriitoarea reusind sa te tina in suspans pana in ultimul moment. Voi  citi cu multa placere volumele care vor aparea in continuare.


“Morti pana la apus” este prima carte din cunoscuta  serie “Vampirii Sudului” scrisa de Charlaine Harris care deja  este cunoscuta in multe alte tari.
Daca cei de la revista “Bravo” nu dadeau seria “Vampirii Sudului”, acum eu nu as fi citit cartile. Am aflat de aceasta serie prin intermediul serialului realizat dupa carti, numit  ” True Blood”, o productie originala HBO regizata de Alan Ball. Serialul a aparut pana la sezonul 4, iar in vara acestui an va aparea sezonul  5.  Anna Paquin interpreteaza rolul lui Sookie Stackhouse,  Stephen Moyer pe al lui Bill Compton, iar Alexander Skarsgård pe al lui Eric Northman.  Sam Trammell il interpreteaza pe Sam Merlotte.  Pana si in viata reala Anna Paquin si Stephen Moyer formeaza un cuplu, nu numai in serial.

Citate:
“-Aveti cumva sange artificial la sticla? a intrebat el.
-Nu, imi pare rau! Sam a facut o comanda si ar trebui sa ne vina saptamana viitoare.
-Atunci, va rog, as dori niste vin rosu, Mi-a zis el pe un ton calm si limpede, asemenea unui parau ce susura peste luciul pietrelor.
Am  izbucnit in ras. Era dubios de perfect.”


“-Bill, fetiscana asta zice ca are niste informatii pentru tine! a strigat peste umarul  ei suplu, cafeniu, minunat.
M-am straduit sa nu arat catusi de putin ofensata.
-S-o las sa intre, sau s-o musc, in semn de dragoste?
<<Doar peste cadavrul meu!>>, m-am gandit infuriata, moment in care mi-am dat seama ca nu era deloc exclusa aceasta posibilitate.”

Recenzenta: Elena Zaharia

3 comentarii:

  1. Frumos redactata recenzia.
    Nu am citit-o dar, parca am vazut ceva pe la biblioteca , data viioare cand voi merge ma voi uita mai atent

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie imi place foarte mult si serialul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am citit seria.Am auzit ca nu e asa interesanta,oricum probabil as citit-o daca nu mai am ce:))

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea! ;)