joi, 19 iulie 2012

Interviu cu Laurisa White Reyes - The Rock of Ivanore




Scriitoarea Laurisa White Reyes a acceptat sa-i iau un interviu, si, deasemenea, imi va trimite niste semne de carte semnate...special pentru voi >:)
Thank you so much!!


1. Buna, Laurisa! Poti sa ne spui ceva despre tine si despre cartea ta " The Rock of Ivanore "?
    The Rock of Ivanore este povestea unui baiat care este un uncenic vrajitor, care se considera un esec al magiei. Cand are sansa de a participa la intrebarile anuale, el trebuie sa sape adanc in el pentru a gasi incredere si propriile abilitati de care are nevoie pentru a reusi. Aceasta carte este prima din seria numita The Celestine Chronicles. Urmatoarea carte, The Las Enchanter ( Ultimul vrajitor ) apare anul viitor. Cat despre mine, dimineata sunt mama a cinci copii, iar seara sunt scriitoare.

2. Cand te-ai decis ca vrei sa fii scriitor?
    Aveam cinci ani cand am scris primul meu poem. Amintirea este inca foarte clara. Am scris mereu de atunci. Dar stiam ca voiam sa fiu un romancier de la paisprezece ani, iar la treizeci de ani am scris prima cate cu scopul de a o publica. Am pierdut acest termen de treisprezece ani, dar mai bine tarziu decat niciodata, corect?

3. Unde iti gasesti inspiratia pentru cartile tale? ( daca nu este un secret ) Ai gasit-o vreodata in viata ta reala?
    Inspiratia pentru majoritatea cartilor mele vine de la copii mei. The Rock of Ivanore a inceput ca o poveste de culcare pentru fiul meu. In fiecare noapte, timp dee cateva saptamani, il intrebam ce voia sa auda in acea noapte. De obicei el implica dragoni si batai cu sabii si magie. In cele din urma, am scris acele povesti si a devenit o carte.

4. Seamana vreunul dintre personaje cu tine?
    Nu, deloc. Dar mai multe personaje au fost inspirate de copiii mei. In The Rock of Ivanore, tanarul ucenic vrajitor Marcus s-a nascut din fiul meu Marc. S in continuare, Ultimul Vrajitor ( aparitie: 2013 ) eroina Lael a fost inspirata de fiica mea mai mare.

5. Care este prima carte pe care ai citit-o?
    Nu-mi pot aminti prima carte pe care am citit-o, insa primul roman real pe care l-am citit a fost Rascal de Sterling North. Era vorba despre un baiat tanar si animalul lui de companie, un raton, care in final moare. M-a facut sa plang, dar m-a impins sa citesc si alte carti asemanatoare.


6. Ai o carte favorita?
    Am multe! Dar favoritele mele dintotdeauna sunt " Gone With the Wind " de Margaret Mitchell, " Wuthering Heights " de Emily Bronte, " Lilies of the Field " de William E. Barrett si " Random Harvest " de James Hilton. Ultimele doua au fost epuizate de zeci de ani si sunt greu de gasit, dar sunt niste povesti foarte frumoase. Eu le recomand.

 7. Daca ar fi sa pleci intr-o calatorie, ce carte ai lua cu tine?
    Inafara de Biblie? Probabil as lua cartea pe care as citi-o atunci ( acum citesc " The Maze Runner " de James Dashner ).

8. Spune-ne un lucru pe care l-ai schimba la oamenii din ziua de azi. 
    Imi plac oamenii, de fapt. Am avut oportunitatea de a intalnii oameni noi anul acesta cand scriam si la conferinte de carti si am intalnit multi autori de asemenea. Sunt mereu placut surprinsa de cat de draguri sunt oamenii si cat de multi au acelasi interes in materie de carti.

9. Este vreun moment din viata ta pe care l-ai retrai?
    Nici o sansa. Sunt multe momente pe care sper sa nu le retraiesc. Mereu astept cu nerabdare viitorul. Dar as spune ca cele mai frumoase momente ale vietii mele ii implica pe copii mei ( am cinci ).

10. Ai vreun mesaj pentru cititorii romani? De ce ti-ai recomanda cartea?
     The Rock of Ivanore nu a fost vandut la nici o editura straina, inca. Este valabila doar in engleza. Dar daca destui oameni arata interes, asta s-ar putea schimba. Este o poveste magica, care este facuta special pentru copii si adolescenti. Si, pot spune, este o poveste de culcare foarte buna.


Mi-e rusine sa recunosc ca prima data am crezut ca e vorba de rock 'n roll :))
Si acuum, minunatia scrisa de ea:



Cea mai mare sarcina anuala este pe cale de a fi anuntata in Quendel , o sarcina care va determina viitorul lui Marcus si a celorlalti baieti din sat care se aproprie de varsta lui .
Vrajitorul Zyll le comanda sa gaseasca Piatra din Ivanore , dar nu le spune ce este exact Piatra sau unde poate fi gasita . Marcus trebuie sa ajunga departe, sa se cunoasca bine pe sine pentru a-si dezvolta noile puteri magice si trebuie sa gaseasca puterea sa supravietuiasca in tinuturile salbatice si sa scape de dusmanii inversunati pe care ii intalneste in drumul cautarii pietrei. Daca reuseste , va trai o viata de onoare si daca da gresi , va trai in rusine , lucrand ca servitor .Cu mai multe rasturnari de situatie ca un labirint si cu o poveste in care nimic nu este ceea ce pare ,poveste despre inselaciune si descoperire tine cititorii in suspans pana la sfarsit.Cititorii de varsta medie vor descoperi ca The Rock of Ivanore / Piatra din Ivanore se potriveste de minune cu romanele fantasy traditionale asa ca il vor citi cu placere . De asemenea ei vor aprecia prospetimea si inventivitatea acestui gen .

2 comentarii:

  1. Ii place La rascruce de vanturi, deci e cool! :x
    O zi cat mai draguta in continuare!:*

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce draguta pare!! <3 chiar daca este o carte pentru copii, as vrea sa rasfioesc putin "The rock of Ivanore"... nu am mai citit de mult o lectura usoara si placuta ca asta <3

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea! ;)