miercuri, 18 iulie 2012

Recenzie: Spulbera-ma - de Tahereh Mafi

Tocmai ce am terminat cartea asta si e magnificaa <3
Asaa, cum inainte credeam ce e imposibil ca eu, Miss Sabrina Lenesa in persoana sa scriu o recenzie hectometrica iata ca s-a intamplat. Am vrut sa-i acord o atentie speciala acestei carti minunate :x

Recenzie

Juliette e inchisa de un an intr-un ospiciu, fara mancare adevarata sau companie adevarata. Insa cand Adam Kent, vechiul ei prieten, intra in celula ca un detinut, viata lui Juliette e schimba. De ce? Pentru ca Adam nu e numai un detinut bolnav mintal sau orice altceva, ci el e singura persoana care poate sa o atinga fara sa moara.

Pentru ca Juliette poate sa omoare cu atingerea ei, poate sa stoarca corpul de puteri, sa-l arda. Doar atingandu-l.

Insa Juliette e tradata de propriul coleg de celula, care defapt e trimis ca spion. Warner, conducatorul sectorului in care se afla ospiciul, a asteptat toata viata sa o intalneasca pe Juliette. I-a studiat trecutul, numele, familia, si insfarsit, aceasta se afla in mainile lui. Dupa ce e scoasa in opsiciu, Juliette afla ca Warner are de gand sa o foloseasca ca instrument de tortura pentru oamenii "vinovati". Mda.

Insa Adam nu a tradat-o. Adam a aplicat un simplu ordin de la Warner, si e gata sa evadeze, impreuna cu Juliette. Cand acestia fug, insfarsit fiind liberi, se duc acasa la Adam. Da, Adam are o casa, in care locuieste nimeni altul decat fratele lui mai mic, de 10 ani, James. Cand camaradul lui Adam, Kenji, apare la usa casei lui, batut si impuscat, acestia fug din casa. Insa prea tarziu. Warner pun mana pe Adam. Pune soldatii sa-l tortureze si sa-l impuste in picior, dupa care il inchid intr-o casa de otel. Impenetrabila. In acest timp, Juliette in insala. Haha, nu il insala de-adevaratelea, ci in timp ce se preface ca il saruta pe Warnere ( care, by the way, poate sa o atinga ), il impusca cu propria lui arma din jacheta. Si fuge, sa-l salveze pe Adam. Cand ajunge la locul unde Adam e captiv, aceasta sparge, efectiv, usa de otel. Il salveaza pe Adam si fug impreuna, se intalnesc cu Kenji si James. Kenji ii duce intr-un loc sigur, unde si alti supranaturali lucreaza impreuna. Nu sunt inchisi. Happy end.

Citatele mele preferatee <3

Da, deci uitati cateva citate ultra-geniale. Am ales doar cateva care...au fost atat de bune, incat am memorat la ce pagina sunt! <3 Doamne, cititi-le si nu veti regreta!

"-Tu  cati ani ai? 
 -Anul viitor o sa implinesc saisprezece ani.
 Ranjesc.
 - Deci ai zece ani?
 Isi incruciseaza bratele la piept. Se incrunta.
 - Peste doi ani o sa am doisprezece.
 Cred ca deja il iubesc pe pustiul asta "  - Juliette si fratele mai mic al lui Adam, James.

"-Atinge-ma.
 Si e aproape spulberat.
 Fata mea e in mainile lui si buzele mele sunt pe buzele lui si ma saruta si eu sunt oxigen si el de-abia asteapta sa ia o gura de aer. Trupul lui e aproape cu totul peste al meu, imi trece prin par, cealalta aluneca in jos pe trupul meu, strecurandu-se pe dupa genunchi ca sa am traga mai aproape, mai sus, mai tare. Ma saruta pe gat ca in extaz, o energie electrica ma aprinde, imi da foc. Mai am putin si explodez de incantare. Vreau sa ma cufund in el, sa-l percep cu toate cele 5 simturi, sa ma inec in valurile de minune care-mi invaluie existenta.
 Vreau sa gust din peisajul trupului sau. "  - Juliette si Adam.

" Ochii sai sunt doua focuri de arma verzi care strapung un geam. Trecand prin mine.
  Respir adanc si sper ca n-o sa mor.
  Respir adanc si cobor usor pe franghie.
  Respir adanc si sper ca Warner nu-si da seama de ceea ce tocmai s-a intamplat. 
  Sper ca nu-si da seama ca tocmai mi-a atins piciorul.

  Si nu s-a intamplat nimic. "  - Juliette si Warner.

Da, deci ati vazut si voi cateva dintre cele mai frumoase si mai inspirate paragrafe ale acestei carti <3
Nota mea: 5/5

Parerea mea

Urasc cartea asta, o urasc din tot sufletul meu. S-a terminat mult prea repede si acum mai-mai ca salivez pe coperta superba <3 ( biine, cred ca se numeste supracoperta :-?? ). Oricum, personajul meu preferat, dintre tot, in ciuda aparentelor, este James. Gosh, il i-u-b-e-s-c pe pustiul ala. E ataat de dragut si amuzant, ihihi :))

Biine, imi place si de Adam. Imi place faptul ca, in ciuda chinurilor si periclolelor la care e expus, nu renunta la iubirea fata de Juliette si nici nu se plange. Exemplu negativ, Kenji. Kenji se plange non-stop. 

Desigur, si Juliette e geniala :x Totusi, am cateva minusuri de adaugat: de ce naiba nu ii atinge?! Aia se poarta atat de urat cu ea, ar trebui sa ii atinga, sa ii omoare. Ma enerveaza inocenta, amabilitatea ei. Frica de a lovi pe cineva. Pe cineva rau. Oricum, un plus adaugat ei e faptul ca e ataat de inteligenta si, Slava Domnului, nu e ca celelalte personaje feminine care sunt timide...fata de personajul masculin perfect.

O alta parte frumoasa a acestei carti e ca Tahereh Mafi nu s-a obosit sa ii pese de ortografie, de felul propozitiilor. Repetitiile sunt neseparate de virgula, iar numerele sunt scrise cu cifre, nu cu litere. Un citat ce defineste exact ce vreau sa spun...
 " Colegul de Celula a pus 2 paturi pe umerii mei. 
   1 a mea.
   1 a lui. " - Adam si Juliette.


Mi-au placut extrem de mult numele personajelor. Inafara de " Warner " ( ar fi trebuit unul mai...infricosator, caci el e personajul negativ suprem ), toate numele sunt perfect. Juliette, Adam, James, Kenji. Mi-au placut foarte tare si gemenele Sonya si Sarah, de la sfarsitul cartii. Off, si Castle. Serios, Castle? M-am gandit prima data la o fata. Daa, pe personajul asta l-am iubit din primaaa :x :x

Deeci da, 
va recomand cartea.
Categoric v-o recomand.
Nu regret ca am cumparat-o, inafara de faptul ca 
VREAU VOLUMUL 2!!!! 
 

2 comentarii:

Spune-ti parerea! ;)